Haber

Yazarların Yüreği Ağızlarındadır; Orman Yangınları Konut Sigortasına Talebi Arttırdı!

İklim değişikliğinin neden olduğu çok sıcak havalar son yıllarda Ege ve Akdeniz başta olmak üzere ülkemizin birçok bölgesinde orman yangınlarına neden olmuştur. Bu durum bölgede yaşayan halkı ve yazlık sahiplerini tedirgin ederken, konut sigortasına olan talep de önemli ölçüde arttı. Şahin Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Onus, sigortanın gerçek bilgilerle yapılması gerektiğini, aksi takdirde önemli mağduriyetlerin yaşanabileceğini belirtti.

İklim değişikliği ve aşırı sıcaklar nedeniyle dünyanın birçok yerinde olduğu gibi Türkiye’de de orman yangınlarında artış yaşanıyor. Küresel ısınmanın da etkisiyle söndürülmesi daha da zorlaşan yangınlar, mahalle sakinlerini ve yazlık sahiplerini tedirgin ediyor.

“Konut sigortasına talep yüzde 40 arttı”

Falcons Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Onuş, Türkiye’nin güneydoğusunda meydana gelen depremlerin sigortanın değerini bir kez daha ortaya koyduğunu vurgulayarak, artan hava sıcaklıkları nedeniyle yaşanan orman yangınlarının ardından konut sigortası talebinde yaklaşık yüzde 100 artış yaşandığını vurguladı. yüzde 40 Onu, ” Afetler sigorta bilincini ve risk algısını da değiştirmiştir. Poliçe primleri eskiden angarya bir maliyet olarak görülüyor ve ‘hiçbir şey olmaz’ anlayışıyla görmezden geliniyordu. Birçok ev sahibi artık yatırımlarını güvence altına almak için sigortaya yöneliyor.”söz konusu.

“Önemli detaylar eksiksiz belirtilmelidir” 

Onus, 90 günden fazla boş kalan yazlıklarda poliçe primlerinin sürekli dolu olan konutlara göre daha yüksek olduğuna da dikkat çekti.

Sigortanın doğru bilgilerle yaptırılmasının büyük önem taşıdığını vurgulayan Onus, ” Orman yangınlarının yaygın olduğu bölgelerde konutu veya yazlığı olanlar, sigorta yaptırırken evin ne kadar süre boş kalacağını ve hangi eşyaların karşılanacağını belirtmelidir. Boş kalan sürenin bildirilmemesi durumunda, hasar durumunda tazminat eksik ödenir. Cam balkon olup olmamasından teknolojik cihazlara ve hatta paspasına kadar tüm detayların eksiksiz bir şekilde kaplanması gerekiyor. Aksi takdirde, önemli şikayetler konuşma konusu olabilir. Ucuz diye yaptırdığınız sigorta size daha pahalıya mal olabilir.dedi.

“Sigortacının iyiliği hasarın meydana geldiği anda belli olur”

Sigorta şirketlerinin sigortalılara birebir danışmanlık hizmeti vermesi gerektiğinin altını çizen Onuş, şunları kaydetti: “Bazı hasar risklerini göz ardı etmek, sigortalı için maliyetli olabilir çünkü daha uygun maliyetli olacaktır. Poliçelerimizde teminatları kaldırmayarak mağduriyetlerin önüne geçiyoruz. Çünkü sigortacının en güzel yanı hasarın hemen belli olmasıdır.Bilgilerini de paylaştı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu